By Ami

Over ons

BY AMI Urban Bistro, neemt je mee op een reis naar een fantastisch kleurrijk sprookjesboek. Ontdek de verschillende hoofdstukken in Den Haag en Rotterdam.
Rotterdam
Den Haag
Rotterdam
Rotterdam

Vragen?

Dit is een overzicht van onze veelgestelde vragen en antwoorden. Hopelijk vindt u hier snel opheldering voor prangende vragen.
Reserveren
Hoe kan ik reserveren?

Liever niet bellen omdat we het personeel – gezien het tekort in de markt – liever onze gasten willen laten verzorgen.

Hoe kan ik een reservering wijzigen?

Gebruik de link in jouw bevestigingsmail om een gewenste reservering te wijzigen en de datum of de tijd te veranderen. Deze mail ontvang je automatisch na het maken van een reservering, mits je een geldig E-mailadres hebt ingevoerd, natuurlijk. Dus let daar op!

Hoe kan ik een reservering annuleren?

Gebruik de link in jouw bevestigingsmail om een gewenste reservering af te zeggen of te annuleren.Annuleren kan tot 24 uur van tevoren. Als je een foutmelding krijgt, probeer je te kort van tevoren af te zeggen. In dat geval: graag even bellen!

Hoe weet ik of er plek is op mijn gewenste datum?

Als u online reserveert kunt uw gewenste datum en tijdslot kiezen, dan is er plek en bent u verzekert van die dag en tijd.Als er geen plek is voor u en uw gasten, kunt u die data en tijdslots niet uitkiezen. Bellen heeft geen zin! Vol is vol.

Ik heb alles ingevuld online maar kan geen service kiezen! Alles is grijs en niet selecteerbaar.

Als u wel de datum, een tijdslot en het aantal personen in heeft gevuld maar u kunt niet kiezen uit onze “services” (à la carte, high tea, high cocktail of high gin, theatermenu, etc) dan is geen beschikbare tafel voor uw groep.Verklein het aantal personen of kies een andere dag.

Kan ik reserveren voor het terras? We willen graag buiten zitten.

Je kunt niet speciaal voor het terras reserveren. Een reservering is geldig voor zowel binnen als ook buiten. Bij aankomst kun je vragen of jullie buiten kunnen zitten. Indien beschikbaar krijg je dan een tafeltje buiten.

Kan ik alvast reserveren voor volgende maand?

Je kunt bij ons een reservering maken voor morgen maar ook voor over 6 maanden. Maximaal 180 dagen vooruit. Minimaal een uur van tevoren.

Kan ik van tevoren bestellen?

Je kunt bij ons niet van tevoren een bestelling maken van de menu’s en die koppelen aan een reservering.

Groepen
Wij zijn een groepje vrienden, familie of huisgenoten maar groter dan 12, kan dat?

In Rotterdam, nee, de maximale groepsgrootte die wij kunnen verzorgen is 12 personen, ongeacht jullie relatie, geschiedenis, achtergrond of band. We hebben niet genoeg personeel om deze service te kunnen leveren.In Den Haag kunt per E-mail informeren naar de mogelijkheid voor groepen groter dan 12 personen. Een en ander is afhankelijk van de gekozen dag.

Wij zijn een zakelijke groep maar meer dan 20 personen, kan dat?

In Rotterdam, nee, sorry, we kunnen geen groepen van meer dan 20 personen comfortabel huisvesten én van een goede service voorzien. We hebben niet genoeg personeel om deze service te bieden.In Den Haag is dit wél mogelijk, maar informeer hier ook van tevoren via de E-mail om te kijken of het past.Zakelijk kunnen wij u eenofdiner bieden.

Hoe kan ik een zakelijke reservering afzeggen?

Er kan altijd iets tussendoor komen, dat begrijpen we. Een zakelijke reservering toch afzeggen kan gratis tot 48 uur van tevoren. Lukt dit niet, dan zullen we gemaakte kosten moeten factureren.

Betalen
Kan ik met cash betalen?

Nee, wij zijn een PIN only restaurant. Dat voorkomt overvallen en een bijbehorend trauma bij ons personeel. We hoeven ook geen duur wisselgeld meer te kopen bij de banken en zo zijn er nog veel meer voordelen.

Kan ik met creditcard betalen?

Ja, betalen met een VISA of Mastercard is mogelijk. Dit geldt voor zowel de (online) aanbetaling alsook bij het afrekenen in het restaurant.

Kan ik met Apple Pay betalen?

Ja, betalen met Apple Pay is mogelijk. Dit geldt voor zowel de (online) aanbetaling alsook bij het afrekenen in het restaurant.

Ik heb geen iDEAL, hoe kan ik toch een aanbetaling doen?

Indien u geen iDEAL betaling kunt doen, dan kunt u kiezen om via VISA of Mastercard creditcard, KBC/CBC betaling (Belgie), Giropay betaling (Duitsland) of Apple Pay (wereldwijd) de aanbetaling te voldoen.

Kunnen we een zakelijke lunch per factuur betalen?

Ja dat kan. Betalen per factuur is alleen mogelijk als u van tevoren een zakelijke aanvraag hebt gedaan. Dus niet achteraf als u klaar bent.We rekenen 12,50 euro administratiekosten voor het maken en versturen van de factuur.

Waarom is er een aanbetaling bij arrangementen?

Wij vragen een aanbetaling bij arrangementen omdat wie die van tevoren voorbereiden en hiervoor kosten maken. Als jullie dan zonder bericht niet op komen dagen (no-show), dan verliezen we teveel kosten omdat dit te vaak gebeurd. Een aanbetaling helpt dit voorkomen.Zeg je zelf een reservering minimaal 24 van tevoren weer af, dan ontvang je de aanbetaling automatisch terug.

Krijg ik mijn aanbetaling terug?

Zeg je zelf een reservering minimaal 24 van tevoren weer af, dan ontvang je de aanbetaling vanzelf volledig teruggestort. Gebruik hiervoor het liefst de link in de bevestigingsmail die we altijd versturen.Indien je ons gewoon bezoekt, wordt bij het afrekenen de aanbetaling in mindering gebracht.

Arrangementen
Kunnen we een babyshower bij jullie houden?

Nee helaas niet, baby showers zijn niet meer mogelijk in BY AMI.

Kunnen we voor een familieaangelegenheid bij jullie reserveren?

Ja, tot en met 12 personen zijn groepsreserveringen mogelijk. Meer dan 12 kunnen we niet plaatsen en niet goed verzorgen. Ook niet als je de groep in twee delen kleiner dan 12 splitst!

Hebben jullie een theaterarrangement voor een voorstelling in het nieuwe Luxor theater?

Jazeker, wij bieden u eeaan waarmee u kunt genieten van drie heerlijke gangen, vegan of non-vegan, en keurig op tijd voor de voorstelling klaar bent. Het is 1 minuut lopen naar het nieuwe Luxor theater vanaf ons terras.

Zijn we op tijd klaar met eten met jullie theaterarrangement?

Ja, wij garanderen dat jullie op tijd klaar zijn met het theaterarrangement en op tijd in de lobby van het Luxor zijn. De Rotterdam locatie ligt op 1 minuut lopen van het nieuwe Luxor theater.

Hebben jullie private dining mogelijkheden?

Groepen tot en met 12 personen kunnen bij ons plaatsnemen en zakelijk tot en met 20 personen. (Zie groepen). We kunnen jullie alleen geen aparte ruimte of kamer bieden. Wel is er de mogelijkheid om in Rotterdam middels telefonisch contact het mezzanine te reserveren, indien beschikbaar.

Kunnen we voor een afdelingsuitje bij jullie reserveren?

Ja, tot en met 20 personen zijn zakelijke groepsreserveringen mogelijk. Meer dan 20 kunnen we niet plaatsen en niet goed verzorgen. Ook niet als je de groep in twee delen kleiner dan 20 splitst!

Bieden jullie arrangementen voor groepen, partijen, bedrijven, afdelingen, verjaardagen of speciale gelegenheden?

Groepen tot en met 12 personen kunnen bij ons plaatsnemenen en zakelijk tot en met 20 personen.We kunnen jullie alleen geen aparte ruimte of kamer bieden. Wel is er de mogelijkheid om het mezzanine te reserveren, indien beschikbaar.

Hebben jullie zakelijke arrangementen voor lunch of diner?

Ja, tot en met 20 personen zijn zakelijke groepsreserveringen mogelijk en wij kunnen u een shared lunch arrangement of meerkeuze driegangen diner bieden. Meer dan 20 personen kunnen we niet plaatsen en niet goed verzorgen. Ook niet als je de groep in twee of meer delen splitst!

Mogen wij versieringen meenemen naar een High Tea?

Nee, sorry. Het meenemen van versieringen, aankleding, linten, confetti en andere zaken is niet toegestaan. Dit geeft alleen overlast na afloop.Wel mogen jullie helium lucht ballonnen meenemen naar een High Tea.

Is het mogelijk om de High Tea vegan te maken?

Nee, sorry. We betrekken de ingrediënten voor de High Tea bij meerdere leveranciers en die bieden geen vegan opties.

Is het mogelijk om de High Tea lactosevrij te maken?

Nee, sorry. We betrekken de ingrediënten voor de High Tea bij meerdere leveranciers en die bieden geen vegan opties.

Is het mogelijk om de High Tea glutenvrij te maken?

Nee, sorry. We betrekken de ingrediënten voor de High Tea bij meerdere leveranciers en die bieden geen vegan opties.

Gerechten
Zijn jullie gerechten Halal?

Ja, wij hebben meerdere Halal gerechten. Deze zijn ook als zodanig op de menukaarten zichtbaar met een apart, duidelijk herkenbaar logo.

Hebben jullie vegan gerechten?

Ja, we hebben een goede keuze aan vegan gerechten op de kaart staan. De menu’s wisselen we regelmatig en we hebben steeds meer keuze uit vegan gerechten.

Hebben jullie vegetarische gerechten?

Ja, we hebben veel gerechten die vegetarisch zijn! Denk aan sandwiches, poke bowls, salades en zelfs bites voor tussendoor. Bij de hoofdgerechten is onze gevulde aubergine met bulgur en fèta populair.

Kinderen & Honden
Hebben jullie een kinderarrangement of kindermenu?

Nee, wij hebben geen speciale menu’s voor (kleine) kinderen.

Zijn honden toegestaan?

Jazeker, honden die zich rustig gedragen en goed bij of onder de tafel blijven liggen zijn geen probleem. Het liefst de hond aangelijnd bij de tafel houden. Van tijd tot tijd zullen andere honden in het restaurant naar binnen of buiten lopen en hierbij zou uw hond ook rustig moeten blijven.

Parkeren, Navigeren & Route
Kan ik in de buurt van BY AMI parkeren?

Ja, in Rotterdam bevindt zich de grote betaalde parkeergarage Q-Park Boston-Seattle onder ons gebouw, waar je kunt betalen met PIN, cash of credit card.In Den Haag is de Q-Park Torengarage de dichtstbijzijnde parkeergarage.TIP: swipe bij binnenkomst je betaalpas. Als je vertrekt, en je gebruikt dezelfde pas, boekt hij automatisch het bedrag af en hoef je niet apart langs de betaalautomaat. Q-park biedt ook de mogelijkheid van tevoren een parkeer te reserveren mbv het kenteken van de auto.

Hoe navigeer ik naar restaurant BY AMI?

Met de auto navigeer je het beste naar de grote betaalde parkeergarage Q-Park Boston-Seattle in Rotterdam waar je kunt betalen met PIN, cash of credit card.Voor Den Haag, navigeer opQ-Park Torengarage. Adres: Geest 1, Den Haag

Wat is het adres van BY AMI?

Ons bezoekadressen zijn:
* Antoine Platekade 983, 3072 ME Rotterdam
* Prinsestraat 5a, 2513 CA Den Haag

Takeaway, Takeout & Delivery
Heeft BY AMI takeout of kan ik een bestelling afhalen?

Sorry, BY AMI biedt geen takeout, takeaway of afhalen meer, in welke vorm dan ook.

Kan ik BY AMI eten laten bezorgen?

Nee, we bezorgen niet meer.

Kan ik bij BY AMI online bestellen of van tevoren een bestelling doorgeven?

Nee, dat kan niet meer. We hadden tijdelijk een online winkel of webshop maar die is gesloten.